Butik Hemlängtan - English Butik Hemlängtan - Svenska

Välkommen till Butik Hemlängtan!

FAQ

FAQ

F: Hur mycket kostar frakten?
S: Det beror på vilket land du bor i, vikten på paketet samt vilket fraktalternativ du väljer när du checkar ut.
För att alla fraktalternativ skall kunna visas korrekt så måste ett giltigt postnummer fyllas i vid utcheckningen/varukorgen eftersom många av fraktpriserna baseras på just postnumret i mottagarlandet.

F: Skickar ni dit jag bor?
S: Ja, vi skickar över hela världen! Det kan finnas speciella undantag, vi meddelar då detta innan eventuell leverans.
Ni kan se en lista på vilka länder vi skickat till här.

F: Varför svarar ni inte på mitt email?
S: Vi svarar på alla mail som vi får.  Om ni inte fått något svar, kontrollera er skräppost och se till att lägga upp våra mailadresser (shop@butik-hemlangtan.se eller shop@swedishfoodshop.com)  i er adressbok för att undvika eventuella missöden.

F: När får jag mitt paket?
S: Ungefärlig leveranstid för normal frakt inom Europa är 3-5 arbetsdagar.
Expressfrakt inom Europa är 1-2 arbetsdagar
Normal frakt utanför Europa är 5-10 arbetsdagar
Expressfrakt utanför Europa är 2-4 arbetsdagar.
Fraktbolagens beräknade leveranstider syns när man väljer fraktalternativ.

F: Jag vill köpa en produkt som inte finns i butiken, hur gör jag?
S: Ge oss så mycket information som möjligt kring produkten så gör vi vårt bästa för att få ut den i butiken så du kan köpa den.

F: Rabattkoden, vart fyller jag i den?
S: Rabattkoden fyller min i sin Varukorg, alltså inte vid utcheckningen som man kanske kan tro.

F: Hur skickas kylvaror?
S: Vi har ingen möjlighet att skicka kylda paket, men vi använder tex tidningspapper för att hålla varorna så kalla som möjligt. För att snabba på leverenstiden så kan man välja Express paket som går betydligt snabbare.
Om du känner dig osäker på en att beställa en viss produkt, tveka inte att kontakta oss.

F: Hur är det med snus och EU??
S: Pga rådande regler och lagar så kan vi tyvärr inte skicka snus till länder inom EU.  Den enda snussorten vi kan skicka inom EU är just nu Onico
som är tobak och nikotinfri.

F: Hjälp, jag hittar inte tillbaka till startsidan??
S: Klicka på headern längst upp på sidan eller på det lilla huset uppe till vänster för att komma tillbaka till startsidan

F: Det finns så många produkter, hur hittar jag rätt?
S: Det finns två olika sökfunktioner i shoppen, en förenklad och en avancerad. Den enkla hittas alltid uppe till vänster medans den avancerade hittas uppe till höger.

F: Visas priserna med eller utan moms?
S: Priserna i katalogen visas för närvarande inkl. moms. Priserna i varukorgen är utan moms om du beställer till ett land utanför EU.

F: Går det att få mängdrabatter?
S: Kontakta oss om du vill beställa större mängder av en viss vara så försöker vi hitta en bra lösning.

F: Kan jag betala mot faktura?
S: Tyvärr kan vi inte erbjuda den tjänsten idag. Vi tar idag emot förskottsbetalning med kort eller bankgiro. Korten vi accepterar är VISA, MasterCard, American Express samt DinersClub

F: Vilka betalningssätt kan ni erbjuda?
S: Vi tar idag emot förskottsbetalning med kort eller bankgiro. Korten vi accepterar är VISA, MasterCard, American Express samt DinersClub